Ser det där som springer där borta? Det är min tappade kontroll.

Nu är det så gott folk, att Ida går sin sista termin i grundskolan. Gud vad roligt tänker svenska folket nu, men nej. Vår terminen i nian. Bal. Balklänning. Ida tappar kontrollen brutalt. Jag har varit så trött på denna bal så jag kunnat stoppa ner ena fingret i halsen, sedan det andra, och bara spy! Fast nej, det har jag inte. Än iaf. Men jag menar påriktigt. Vi är alla små flickor som borde bry oss mer om vilken leksak vi får i våra Happy Meal, inte vilken färg som passar en bäst. Jag blir seriöst rädd, jag vill bara gömma mig under täcket och vara rädd.

Men jag har en plan. Eller två:
1. Ta tillbaka pengarna och stanna hemma och köpa grillat för dom.
2. Gå dit naken.

Livet vore så mycket lättare om alla bara tänkte som jag.

Observera! Jag sa bara lättare, inte smartare...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0