Läxhjälpen..?

*Hjälper brorsan med sin läxa. Pojken må vara 15 år men han kan fortfarande inte skriva en text om en artists bakgrund själv, luckily så valde han Michael Jackson då jag är ett uppslagsverk inom området. Jag säger vad pojken ska skriva och han skriver av när han plötsligt frågar...*

Bror: Jag har hört att Michael Jackson hade en berg&dalbana på sin bakgård, är det sant? 
Jag: Oliver, han hade ett helt tivoli bakom huset och ett zoo. Du förstår, när han var liten så fick han inte uppleva sin barndom fullt ut eftersom han började i Jackson5 vid fem års ålder. Han hade knappt tid för att leka osv och ibland när Michael och hans bröder inte repeterade eller gjorde det tillräckligt bra så kunde hans far slå dom så han hade inte mycket till val när det gällde det där, han hade en tuff barndom och missade mycket som är till barndomen, men kom ihåg! Samtidigt så var musiken det han ville göra och han älskade det så det var han blev aldrig tvingad in i musikbranschen, vilket han själv har sagt...
Bror: Hade han många berg&dalbanor?

Nu vet jag. Att dra igång en predikan är ingen man ska göra till sina yngre syskon frågar något. Då dom är mindre så får man ta ett steg i taget så att dom hänger med. 
Nästa gång så väntar jag 1 månad...

En gång ett fan alltid ett fan! 
Ge oss Michael tillbaks så får ni Justin Bieber!

Inte för att jag vet vem som har Michael just nu, men jag är fett avis...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0