S som i skola och skumt

Hallå där Ida här! 

Jodå, nu börjar rutinerna rulla igen efter dessa projektveckor. Ni kanske tror att det syftar på att göra läxor, duscha då man ska och  lägga sig tid, hahah, har testat det där i nästan 17 år nu och det fungerar fortfarande inte! Nej, rutin har fallit, på golvet framför tv:n för lite Geordie Shore och en massa te. Det kallar jag för en riktig kvällsrutin. Smörja in ansiktet osv är alldeles för stor börda, överskattat! 

Venne vad jag säger om 40 år då huden kommer hänga som två sopåsar, men den dagen den sorgen, huh? ;)
Livin' on the edge!

När man går i en fotolinje så får man ibland lite oanade och speciella uppgifter. Okej, vem försöker jag lura? En del är en enorm what-the-actual-fuck-upplevelser, som våran nuvarande. Uppgiften är att vi ska ta oss till Skogskyrkogården och fota arkitektur-fotografier. Det låter lite skumt, huh. Jag menar
1. They freak me out! Det finns en anledning till varför alla spökhistorier inkluderar någon form utav kyrkogård. Därför att folk känner obehag kring dom! 
"Åh Gud så kul att hänga vid en kyrkogård och träffa en massa nya kompisar som ingen annan än man själv kan se för att man har blivit helt paranoid utav stället, det låter helt amazing. Jag får liksom en kick utav sådant." Said no one ever.
2. Okej då, jämfört med andra läxor så fotar jag mer än gärna, men vet ni att resan dit tar 45 min. Med bil. Det är inte direkt lill-ICA 5 min bort, vi snackar en heldagsutflykt, typ en sådan man var tvungen att ha med sig matsäck till som barn. To be honest, alternativet hade varit att stanna hemma i sängen med en massa serietittande istället, Nejmen 45 min bort var det ja! 
3. Nu när man genomlidit hela denna resa i iskallt väder, med 4 tvångsamputerade fingrar och en massa nya vänner som du aldrig kommer att kunna presentera någon för att de ej syns, så kan ni gissa vad vi ska göra? Dagerrotypi. Jag ska berätta kort vad det handlar om. Man ska helt enkelt förstöra dom. Precis vad jag känner efter timmar i en skog. 
4. Sist men inte minst. Sen när fanns det arkitektur på en kyrkogård?...

Allt detta brukar bli rätt bra till slut, men resan dit är alltid ett hel-vete. Men aja, vad är det man brukar säga, det är bara att ta och bita i det sura äpplet.

Men jag gillar ju sura grejor. 

Well that escakated quickly...

Btw, missade min sovmorgon imorse.

Var bara det jag ville säga. 

Godnatt. 

Detta negativa inlägg behövde lite uppmuntran, så jag ger er denna söta katt bara för att han var så söt. 

Eller så var det jag som inte har ett speciellt stort bildliges at the moment, men det säger jag ju inte...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0