Jaha! Var det Valborg?

Hello damer, herrar och hens!

I måndags så var jag på en liten inspirationskväll på ett gymnasium jag sökt. Det serverades mat så jag var hel nöjd.

Igår så blev det svängarna förbi Ellens landställe. Det var tydligen Valborg i år igen, och alla pinnar verkade tydligen inte brunnit upp sen förra året så det blev väll till att stå och se till att det skedde detta år istället. Är det bara jag som aldrig har förstått syftet med Valborg? Det är egentligen en högtid för personer att supa sig fulla, vila upp sig dagen efter, för att sedan back to busniess efter det. För en annan så står jag vid sidan av brasan en hel kväll snurrandes i långsamma jämna rytmer, som ett levande grillspett, i försök att inte förfrysa. Lovande högtid. Vi blev kvar där på landet en natt och nu sitter jag här. Jag kanske borde göra mig i ordning. Jag tror jag gör det. Jag tror att det var menat som ett hejdå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0