The Halmstad Story, sammanfattning.

Jo mitt utlovade inlägg som skulle publicerades spolades iväg lika snabbt som mina inre kvarlevor efter ett långt besök på muggen. Brukar vara så. Men nu jevlar. 
 
Vi kom ner på tisdagen. Det första vi gjorde, eller vi hann bara slänga in väskorna och inte helt oväntat, så drog vi till ica maxi. True eaters. Väl där inne slog vi våra kloka huvuden ihop, vi plockade lite smått och gott och sa: "Vi får nog stor handla en till gång i veckan.." Tjurskit. Vad vi inte insåg då som vi snabbt kom fram till senare var att 1,5 kg köttfärs mättar inte bara 2 personer, utan en hel indian-stam. När vi lämnade ica så var det för sista gången. Det krävdes inget större återbesök. Till mitt försvar så är jag inte vuxen och min hjärna har därför inte färdigutvecklats till den nivå då matplanering kommer in. Det är frågan om den ens hunnit ikapp min ålder över huvudtaget.. Hmm, vi sparar den frågan till senare. 
 
Tiden i Halmstad bjöd på många fina pensionär-promenader längs med vattnet och runt om i området. Hög mysfaktor i huset med filt framför tv:n, under de stunder då tonårshormonerna slog till och lade sig perfekt bland soffkuddarna (Det bästa med att vara tonåring. Anledning till tv-tittande). Sen så självklart några tripper till stan skadade ju inte heller. Framför allt inte Espresso House med sitt fria WiFi. Let's pray for that holy place för en minut. Så. Det var en härlig vecka med gott sällskap. Vi kom hem levande och huset står kvar (tror vi). Så nu planerar vi för nästa års resa, planering lyder: "Ingen köttfärs som börjar röra sig på en skala runt 4 siffror i gram väg." klart. 
 
Mamma sa: "Prata inte med någon människa!" Men hon nämde aldrig något om människor i en björndräkt. Jag tog lagen i egna händer och det resulterade i en gratis badboll och en kram av nallebjörnen från Harry's. Jag borde ju fan bli polis. World peace, kommer resultera i Nobels fredspris.
 
Tackar och bockar för en fin tid i Halmstad och ses maybe next år. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0