Jag kommer att bli en kattpensionär. Helt klart.

Hello!

Dagen tog en storartad ändring. Mönstret "tv-tittande tills magen får dig att dras till kylen" ersattes utav ett veterinär besök med katten. Hon har haft problem med sitt öga under en tid så jag och min mor tog oss beslutet att besöka farbror doktorn. Det visade sig att hon hade trånga tårkanaler. Det var något nytt. Det finns mycket i vår familj, för små hjärnor, för få hjärnceller, för mycket puckar i huvudet, men trånga tårkanaler var något nytt. Men duktig hade min katt varit. Hon hade gått ber ett helt hekto och är på väg ner mot ideal kroppen på 4,8 kg. Hon har, precis som jag, ett starkt band till mat. Så går det väll när man döper katten till Sushi, det säger sig självt att matberoendet kommer på köpet. Sent att vara efter klok. Nu satsar vi istället på en beach2014 för henne.

Men det spelar ingen roll. Jag gillar henne nästan mer om hon är lite mysigt rund. Det visar bara att hon är min misse. Man ska matcha matte :*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0