Därför är spisen uppfunnen.

"Man lär sig av sina misstag", så tänkte nog vi alla igår när vi hade en ny grillning på g. Vi körde på allt det förra, korv, bröd, ketchup, engångsgrill, för man lär ju sig av sina misstag. Den här gången skulle vi ha gjort det och allt skulle bli ännu bättre. Efter en liten vandring med stopp för ica på vägen som kommer vi fram till det utlovade stället med mat, godis, chips, läsk, ja allt i mängder! Vi plockar fram grillen och ska slänga på korvarna när problemens problem uppstår. Grillen gör allt annat utan att antändas. Man bah: COME ON, ARE YOU SERIOUS!? Och jag. Ja jag var lugnt som en filbunke. Hoppades jag iallafall. Min mage gav ifrån sig sånna där ljud som den gör den är hungrig. Det var snudd på att dess ljud skulle antändas om man satte en låga i närheten. Att man inte gjorde det, baconen också. Gåslever. Jag var iallafall redo att begå brutalt mord på den där engångsgrillen. Men jag gick den mildare vägen. Må du vila i frid i närmsta soppbil, tack! Det blev hemmagrill med mer funktionella metoder. Stekpannan är en bra uppfinning. Men vad ska man säga? Med rätt människor kan inget gå fel. Det blev en superlyckad kväll till slut. 
Shit vad disney prinsess-saga. Det enda som fattas är den knarkade mans rösten från ingenstans som säger: "Och så levde dom lyckliga i alla sina dar.." Lite utdraget så där. I Sverige så livnär vi oss på klyschor. 
 
En oändlig engångsgrill. 
Förrätten, huvudrätten och efterrätten. ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0