Todäj!

Hallå där, kött och blåbär, Ida här!

Idag så har det varit skola och fotboll. Överraskningarna bara överflödar. Men hur som helst, istället för dans så hade jag ledarmöte igen. Lekmetodik, kanske låter fel, men det är lekar typ kurragömma, inte sådant annat som några kanske tänkte på.. Men kan ni gissa vad som hände? Framåt slutet av hela grejen så går han som håller i det hela, Micke, runt i mitten av cirkeln där alla sitter fint och stilla och säger: "Nu ska jag leta upp någon riktigt klok som kan svara på en sista fråga.." Alla kollar bort, vilket han också påpekar... Aha tänker jag, snilleblixt! Han lär säkert ta nån utav dom som kollar bort bara för att vara lite badass, så om jag sitter vanligt så lär han bara gå förbi.
Jag sitter där på min stol och lutar mig lite smått tillbaka när människan stannar framför mig och säger: "Du ser klok ut!" Självklart. Människan ska stanna framför mig nu när jag totalt överlistat hans system. Helvete. Jag bah: "Jahaja. Det var något nytt.." Och så frågar han mig den där eftertraktade frågan.. "Vad måste vi göra innan vi går?" Osäker men ändå liten smått tankeställd så svarar jag: "Ställa.. Tillbaka.. Stolarna.. Ehhrm, kanske..." Hade givetvis rätt klok som man tydligen var, men nu är jag Ida med framtida jobb som en städerska... Lär bli något att skriva på sitt CV.
Vad har vi lärt oss av detta då? Jo, om alla andra kollar bort. Gör det du också, överlista ett system som inte finns kan vara klurigt.

Godnatters på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0