Röda bussar.

Halloj!

Dag nummer två i huvudstaden är nu avklarad. Idag har vi åkt vilse i ett forortsområde även kallad Greenwich. Vi skulle från O2 arena tillbaka till London, jag och mina tre kompanjoner. Vi kommer ut ur arenan och är påväg till tunnelbanan, men stannas av ett enormt kraftfält på 200m i diameter, även kallat kö. Efter ett tags velande och frågande så tog vi vägen förbi busshållsplatsen. Vi hittar en stark röd kandidat som ska till vår destination. Vi hoppar på bussen och hinner åka ca 300 m innan vi träffar på fienden.. Rödljuset. Där blir vi fast i (talar sanning) 15 min. Ni förstår, inte nog med att britterna åker på fel sida av vägen, här är det grönt för bilarna i 10s var 3 min. Jag har räknat det själv.

Väll över fienden så fortsätter vi vår väg tillbaka i oerhört kaos. En bussresa på 10min kan helt plötsligt ta 40 istället. Helt otroligt! Sätt mig bakom ratten och det tar 2 fan. Men när vi är på banan och det rullar på bra så blir busschauffören bajs nödig eller jävligt kaffesugen, så bussen byter riktning. Man bah: Här är vi påväg mot London, åhnej! Busschauffören ville semestra i västra new york istället.
Vi kom hur som helst till en t-bana och allt är bra, vi är hemma och har fått mat så livet är reparerat och bra!
Men vad jag vill komma med detta är att hur mycket mat jag har fått och hur bra jag än mår. Påmin mig om att aldrig ta bussen i London igen, för annars så kär jag födda mitt första barn på den bussen.

Nu blir det sängen, bye! ;)

https://cdn1.cdnme.se/3957406/6-3/pic_51294cf29606ee67b3ca54c4.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/3957406/6-3/pic_51294d689606ee67c9e544b3.jpg" class="image">



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0