Legenden...

Hej du, och alla andra självklart!

Nu ska jag berätta en otrolig historia för er, den kan skrivas in i historia böckerna som The Ida A La Speciale. Historien börjar på fotbollsplanen, teknik träning. Klimatet i landet har varit naturligt instabilt och lämnat landet i fara av... Isfläckar. Övningen går ut på att få en pass, förflytta bollen från en kon, som vi kallar nr 1, till en annan kon, som vi kallar nr 2. Tränaren blåser igång övningen. Haha, tänker jag. Busenkelt. Blir som att sitta i en solstol vid Hawaiis kust med en Martini. Trodde jag iallafall. Jag får passen vid kon nr 1. Oh yeah, här kommer jag, vadå Zlatan och Messi på TV imorn? Kolla in mig, nya ironman, ni kan kalla mig Ida The Legend. Det flyter på med förflyttningen från kon 1 till kon 2. Självförtroendet ligger högt och man skulle bränna sig om man kom i närheten av mig så skulle man bli en helstekt fläskfilé, så het var jag, grillarnas grill lixom. Jag ska precis till att avsluta denna sensation med tillbaka passen och bah: OJOJOJ! Här kommer miljonerna att falla in när en isfläck dyker upp från ingenstans med tanken att mörda. Den får tag i min fot. Superstar foten och legenden, ja legenden faller, faceplantar, och landar på mage med ansikte neråt tillsammans med stjärndrömmen i spillror. Vad jag vill komma med detta är inte att man ska dra ner sitt allter-ego innan moder natur gör det. Det jag vill komma med detta är att.. Lyssna på era tränare när dom säger att det är halt. Man kan halka...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0