Står det inte på Facebook, så har det inte hänt på riktigt.

Då var man hemma efter dagens utflykter, som bestod av dans och sedan ledarutbildning efter konfan. ( nej, jag är inte kristen.. ) men i alla fall. När det bar av hemåt så stiger jag ut i kylan och får se lite vit en bit bort. Jag tänker.. "Hmm, snö? Nä! Jag måste vara hög, jag har ju ingen aning om vad någon har lagt ner i min cola tidigare, har hört att man ser vit när man är i vimlet av nerdrogenhet.." Kollar lite mer.. Det ser fan ut som snö! Men i oktober. Osäkert. Jag tänker lite till. Snabbtänkt som jag e får jag snabbt upp telefunken. Facebook. Står det inte på Facebook så har det inte hänt på riktigt. Sanningens ögonblick. Det laddar långsamt. Efter något som känns som en evighet kommer min timeline upp. Pustar ut lättande. Nejdå. Inget i min cola idag. Det snöar tydligen hos alla mina vänner. Jag fortsatte sedan min resa hemåt.

Väderleksrapporten kan slänga sig i väggen. Jag har Facebook ;)

Med detta inlägg vill jag säga go kväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0