Tredje gången gillt.

Då var sista dagen utav långhelgen, även den, över. Satt hela morgonen i sängen och kollade på modern family, så härlig serie så att jag skulle kunna äta upp den bokstavligen. Någonstans däremellan så försvann mina päron, det missade jag totallt när jag satt där och garva högt för mig själv, sen så kom dom hem och bah: "Ida, vill du följa med och fira farfar?". Jag bah: "Jomen bäst att köra på tredje gången gillt då." Låter som en film slogan.. En helg. Tre dagar. Tre kalas. Tredje gången gillt. Kommer i höst. Det sjukaste är att det var sida av släkten varenda gång också, men vi har en viss förkärlek till fika där så, det gjorde ju inte direkt saken bättre. Men klagar jag. Ne. Speciellt inte när farmorn har bakat. Då tackar man den heliga anden. 
 
 
Gick ju upp i vikt bara genom att kolla på maten. 
 
Och nu kom sanningen ikapp mig. Skola tomorrow. Ett stort ord, som börjar på F...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0