Klassresa, eller vad det nu kallas..

Hemma igen efter klassresa, eller vi kom inte så långt och inte speciellt länge, så vi håller oss till ordvalet klassaktivitet. Dagen började med paintball. Ja, får vi inte komma till skada på varandra med kroppslig kontakt, så skjuter vi på varandra istället. Brutalt, men sant. Men varför klaga? Vi kom iallafall längre än McDonalds så jag tycker detta är värd en stor applåd. Efter spel i 3 timmar (Ja jag sa 3 timmar, vi hade pengar att bränna) så skulle vi ta bussen tillbaka. Men saker och ting ska inte gå felfritt, right? Denna paintball anläggning, eller rättare sagt container utan vatten och avlopp, hade ett läge som kan hamna på nordlig bredd rakt ute i Saharas öken, där det gick en buss klockan 10, som vi kom dit med, och sen en 13:24. Inget däremellan. Så dagens klassaktivitet blev rulla tummarna med grässtrå i munnen, vid vägkanten på landet. Det är inte varje dag man får uppleva att vara cowboy. Hem kom vi utan att vi tappade någon på vägen. Tror jag. Äh, lite svinn får man räkna med. 
 
Det var bara hem och duscha sen. Jag måste erkänna, det var som en regnskog under min dräkt, kände mig som rena rama ekvatorn. Sen så fortsatte klassaktiviteten med middag osv hemma hos Emilia. Denna klass har aldrig varit den där klassen som varit lärarfavorit eller varit i största allmänhet särsklit skickliga i vårt tänk, så vår klasskassahar gått åt till hälften rent våld, och andra halvan föda. Grillcatering, för att laga maten själv är överskattat. Men vem klagar? Jag har iallafall aldrig tackat nej till gratis mat. Sen så har jag lite annorlunda hobbys jag också, men det är en annan historia. För utom grill så blev det, ojojoj spännande ögonblick! Mer mat! Även kallat efterrätt och snacks, men också brännboll, moppeåkning (Shit, badass) och mycket prat. Mychet trevlig dag! 
 
"Well nothing. Just chilling, Killing."
Vilket drag! Det blev till och med grädde till kladdkakan. 
 Miljöombyte fick vi också. Så att vi inte fick abstinens och dog. Great.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0