Frisör stelt.

Och då har sista sommarlovsdagen börjat leda mot sitt slut. Vet inte varför jag just skrev det där, det får mig bara på tankar om att låsa in mig själv och aldrig öppna dörren. Det enda jag behöver göra är att fixa in ett kylskåp först, för besök på muggen får helt enkelt ske genom fönstret. Men let's face the truth, från och med imorgon så kommer jag inte längre ha mitt liv och känna fria luften (mellan skinkorna). Nej vad deprimerande man kan få det att låta. Nu till roligare saker.
 
Vänta. Jag måste bara ha något roligt att berätta först...
JO!
 
Idag så klippte jag mig. Det är stort, jag gör det typ 1 gång per år! Inte det bästa, men risken för att bli flintis är, iallafall, minimal. Så nu är den gräsliga råttfärgade utväxten äntligen kapput! (Ja, min nuvarande hårfärg är mer fake än Dolly Partons kroppsdelar. Nu vet ni det). Fast är det bara jag som tycker att det är sjukt stelt att klippa sig? Man sitter där i en skinnstol där ens bakdel klistras fast till en lökig smet i typ total tystand. Nu går säkert ni alla hos finfrisörer som ni delar era livshistorier med, men det får inte jag uppleva hursomhelst. Jag får sitta där, och få frågan hur gammal jag är, sen total tystnad tills frågan om jag är nöjd framkommer. Och under den tiden så kliar näsan som in i hel-vete, och allt jag vill göra är att köra upp en gräsklippare i näsborren ish, men det enda jag gör är att sitta där och rör mig inte ur fläcken, för att köra upp fingrarna i näsan kanske man bör spara åt sina egna små stunder. Det blir bara upp till att göra grimarser för att få det att sluta klia som ett jävla råttbo! Inte för att det fugerar, och frisören tror att man har någon störning, men det är väll själva charmen med att klippa sig I guess.
 
Fast det är lite kul att förga håret. Man hittar alltid nya stilar, som denna. Det är mina nya stil. Jag kallar den Elvis Deluxe. Otroligt exklusiv och attraherande. I love it! Kommer ett inslag i höstkollektionen av franska vouge ;)
 
Och när vi ändå talar om Elvis! Jag hittade mitt lilla egna Blue Hawaii alldeles intill. 
 
Och varför bilderna är åt fel håll vet jag inte. Det är väll bara för jävla kul att reta upp en Ida sådär på kvällskvisten. Ha en trevlig kväll!...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0