Det är sant det dom säger.

Dagens aktiviteter har resulterat till en ny hobby, eller helt ärligt så vet vi alla om att den redan funnits där, men nu efter denna dagsupplevelse så har jag samlat kraften och modet till att komma ut ur gaderoben. Mat, det är mitt livs största hobby. 
*Dramatisk utåtpusst* nu var det sagt, tungt, men nu är det sagt! 
 
Men hur kom jag fram till detta då? Hmm, allt startade denna morgon. 
Jag vaknade upp och kände hungern kalla mig upp ur sängen. Det blev direkta direktiv till köket. Utan några protester så samlade jag ihop min frukost och åt den samtidigt som jag kollade på matprogram. Frukosten tog slut, men matprogramen fortsatte, och vad är det dom brukar säga? Tiden går snabbt när man har roligt! För helt plötsligt, när jag suttit heeeela förmiddagen och bara kollat matprogram, så rycktes jag upp ur soffan för att hitta på något med Sophie och klippa navelsträngen till all mat. Haha, tror ni ja! Jodå, med Sophie var jag allt. Vad vi gjorde? Hade picknick. Jag gick alltså upp ur soffan för att laga pannakakor och sedan äta dom med socialt umgänge. 
Men maten håller ju tyvärr inte speciellt länge (och framför allt inte i närheten utav mig)! Så det var bara till att återvända hem igen. Men var jag ledsen? Nejdå! Jag kommer hem och som vanligt så sken jag upp i soffan med en massa mat-tv-tittande. Och fast där blev jag. Jag är fullkomligt seriöst att det enda jag tittade på var matprogram, jag bytte inte ens i pauserna till något annat, för det hade ju varit onödigt. Då spiller man ju en massa tid från att googla upp goda recept på mat i telefonen. (Observera att jag till och med sa spiller, det säger man ju till mat)!! Fast en reklampaus lät jag faktiskt bli att googla recept. För då var jag i köket och fixade ihop mat att äta till matprogramen. Sen satt jag där, timmarna gick, sen så fick jag slita mig bort från tvskärmen. Man kan ju inte missa middag. 
 
Och nu sitter jag här. Visserligen så sänds inga matprogram just nu, men hindrar det mig? Nej! Jag har en massa godsaker jag stoppar i mig för att dölja det stora svarta hålet. 
Fast det kanske är fel att kalla det hela för hobby. När det kommer till Ida och mat, så talar vi om livsstil. 
 
Fast det är ju sant det dom säger.
Alla behöver ju en hobby.
 
Eller livsstil...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0